Marc-Antoine Barrois – Haute Couture & Parfymepioner
Fra mote til duftkunst. En historie om eleganse og kreativ frihet.
Marc-Antoine Barrois startet sin reise i moteverdenen tidlig, og fant veien til haute couture da han ble plukket opp av Dominique Sirop allerede som 20-åring. Etter erfaringer hos blant annet Hermès og Jean-Paul Gaultier, grunnla han i 2009 sin egen couture-virksomhet – Maison Marc-Antoine Barrois – preget av bærekraft, vakre materialer og tidløs silhuett.
Hans lidenskap for perfumeri begynte da han møtte parfymemesteren Quentin Bisch tidlig i trettiårene. Dette møtet ble starten på en fruktbar kreativ allianse.
Deres første duft, B683 (2016), ble en uventet suksess og solgte raskt ut. Siden har parfymene deres, inkludert bestselgere som Ganymede, Tilia og Aldebaran, slått an hos nisjekjennere verden over – alt skapt med samme kjærlige oppmerksomhet til detaljer som i couture.
Hvorfor merkevaren skiller seg ut:
-
Håndverk møter følelseskunst – hver duft er en emosjonell visjon omsatt til parfymekunst.
-
Crafted in France – fra couture til duft, kjerneverdier som kvalitet, eleganse og ansvarlighet sitter dypt i merkevaren.
-
Langvarig suksess – du finner aldri bare en duft på en hylle, men en ambassadør som formidler historien bak.